Forsendelse og retur

Forsendelse og retur

Frakt og retur av varer


Retur av varer:


1.Uavhentede pakker:

Vi gjør oppmerksom på at uavhentede pakker blir fakturert med et returgebyr for å dekke våre porto og merarbeidsutgifter:
Opptil 5 kg. faktureres med kr. 150,- pr. pakke.
Mellom 5-10 kg faktureres med kr. 200,- pr. pakke.
Over 10 kg faktureres med kr. 250,- pr. pakke.

2. Retur

Angrer du på ditt kjøp og ønsker å returnere varen du har kjøpt hos oss?
Vi har 14 dagers åpent kjøp og det gjelder fra den dagen du mottok varen fra oss, dette gjelder ikke bøker, tidsskrifter, CD eller DVD:
Følgende regler gjelder da:

Varen må være i samme stand som da du fikk den (må ikke ha skader.)
Ved kjøp av bøker, tidsskrifter eller CD/DVD kan de kun returneres ved ubrutt forsegling.
Reefshop skal ikke dekke de fraktkostnader som vil påløpe.

Slik returnerer du til oss:

* Legg tilbake alle varer (du ikke ønsker) og papirer i pakken.
* Oppgi gjerne en grunn for returen og ta kopi av faktura/følgeseddel.
* Bruk samme emballasje (dersom denne ikke er skadet og kan nyttes).
* Pakk varene godt, er varen skadet vil åpent kjøp garantien falle bort.
* Du sender pakken enten som A-post, servicepakke eller Norgespakke.
* Returadressen er: Industrigaten 6, 5537 Haugesund (Norway)
* Ikke send pakken i oppkrav.
* Du må selv betale returporto.
* Når vi mottar pakken blir varen slettet fra din konto.
* Du vil motta gavekort eller en rabattkode på beløpet, om annet skal dette avtales på forhånd.

Kontakt oss gjerne før du returnerer noe.

3. Defekt vare

Er varen skadet, har feil eller mangler, erstatter vi selvfølgelig denne uten ekstra omkostninger for deg. Kontakt oss for å få tilsendt en returpakkelapp for gratis retur.

4. Feilsendt vare:

Har du mottatt en vare som du ikke har bestilt, eller fått en annen vare enn den du bestilte?
Kontakt oss så hjelper vi deg med gratis retur av varen og sender umiddelbart den riktige varen til deg.

5. Reklamasjon

Avtalevilkår i standardkontrakter for forbrukerhandel på internett.

REKLAMASJON - Kjøpsloven av 13. mai Nr. 27 1988.
Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting omlevering, prisavslag heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister.
I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

ANGRERETT - Angrerettloven av 21. desember Nr. 105 - 2000
Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt.
Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenseteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Kilde: Forbrukerombudet.

6. Purregebyr

Ved for sen betaling kommer et purregebyr på kr. 59,- i tillegg til ditt utestående beløp. Kontakt oss heller i forkant hvis du trenger lenger frist.